donderdag 31 december 2009

Sperwer vangt heggenmus

Op de laatste dag van het jaar nog even naar mijn voederplek gegaan om vogels te fotograferen in een winterse setting. Had al regelmatig op de plek bijgevoerd, want de vetbollen en pindanetjes zijn zo op met het weer van de laatste dagen. Na een halfuurtje zitten in mijn schuiltentje werd het in eens bijzonder stil...plots stortte een sperwer uit het niets zich op een heggenmus, die nietsvermoedend op de grond zat te fourageren. Het ging allemaal zo snel en in een reflex drukte ik vol adrealine mijn ontspanknop van de camera af. Helaas zat er een takje voor de sperwer, zodat het niet een geweldige plaat is geworden, maar de beleving was er niet minder om. Na dit moment was het natuurlijk een tijdje stil rond de voederplek, want de schrik zat er wel goed in bij de vogels. Na een tijdje kwamen de eerste gasten al weer terug en kon ik alsnog wat winterse platen schieten van oa: koolmees,roodborst,glanskop,pimpelmees en heggenmus. Voor een heggenmus liep het jaar helaas niet goed af...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten