dinsdag 5 januari 2010

ijsvogel

Gisteren er nog even op uit gegaan om proberen een ijsvogel te fotograferen in wintersetting. Zo'n foto had ik al langere tijd in mijn hoofd, maar moest alleen nog effe gemaakt worden! Met de huidige winterse omstandigheden moest dat toch wel lukken. Hij doet zijn naam in ieder geval nu eer aan! Wel heeft de ijsvogel het nu wel moeilijk, want veel sloten en beekjes vriezen langzamerhand dicht. Gewapend met mijn camera en 500mm de stek bezocht waar regelmatig een ijsvogeltje aan het vissen is. Had mijzelf goed warm aangekleed en onder een camouflagekleed verscholen. Na 5 uurtjes bij een buitentemperatuur van -6gr. had ik mijn gewenste foto's gemaakt. Diverse keren vloog meneer langs mij heen zonder op de tak te gaan zitten. Maar uiteindelijk gebeurde het alsnog en had ik mijn foto. Zelfs lande er een grote zilverreiger op zo'n 15 meter van mijn vandaan in een slootje, maar kon helaas geen opname van dit prachtige dier maken. Wel kon ik een rode wouw fotograferen die recht op mij aangevlogen kwam. Voor een goede beeldvullende foto vloog hij net iets te ver weg, maar drukte toch maar af.Een rode wouw zie je tenslotte niet elke dag hier in Twente.Met deze fraaie roofvogel kon ik de dag goed afsluiten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten